Návštevnícke centrum pri sopke

Návštevnícke centrum pri sopke

Aj keď v Maďarsku už veľa činných sopiek nenájdete, pred päť miliónmi rokov bola značná časť krajiny nimi posiata. Dokumentovať túto málo známu históriu sa rozhodli v Kemenes vulkanickom parku, asi 200km od Budapešti. Pozemok, ktorý bol za týmto účelom zvolený sa nachádza medzi mestom Celldomolk a pravekou sopkou Sag.

Projekt turistického centra od Foldes Architects bol v súťaži vybraný spomedzi 44 ďalších návrhov. "Snažili sme sa nedržať sa striktne témy a vytvoriť stavbu v tvare sopky. Skôr sme chceli vystihnúť podstatu okolia.", hovoria autori. Súčasťou ich konceptu bolo použitie sivej v podobe betónu, kortenu pripomínajúceho farbou lávu a fluidný priestor vo vnútri, ktorým chceli podčiarknuť ducha vulkánu.

Po vstupe zaujme v interiéri vertikálny priestor, ktorý vo výške piatich podlaží končí svetlíkom, symbolizujúcim oko sopky. Rôzna výška a pozícia mostíkov prepája kortenové boxy slúžiace rôznym účelom od premietacej miestnosti po interaktívne expozície.

autori: Foldes Architects realizácia: April 2013 fotografie: Tamas Bujnovszky

  •  
Komentáre k článku
0
Pridať komentár
Návštevnícke centrum pri sopke Návštevnícke centrum pri sopke Návštevnícke centrum pri sopke Návštevnícke centrum pri sopke Návštevnícke centrum pri sopke Návštevnícke centrum pri sopke Návštevnícke centrum pri sopke Návštevnícke centrum pri sopke Návštevnícke centrum pri sopke Návštevnícke centrum pri sopke Návštevnícke centrum pri sopke
Dom S3NS

Dom pre jednu rodinu sa nachádza vo Wroclawe, v jeho okolí sa nachádzajú najmä rodinné domy s rovnou strechou zo šesťdesiatych rokov. Navrhnutý dom má tri poschodia, vrátane podpivničenia a garáže. Obývacia izba je orientovaná na západ a má úctyhodnú výšku 4 metre. Je spojená s kuchyňou a... Čítaj ďalej

  • 216
Kuchynské štúdio

Vytvoriť nový koncept kuchynského štúdia založený na provokácii pocitov a zážitkov zákazníkov. Prezentovať výrobky spolu s kontextom vytvoreným v priestoroch showroomu. A pritom sa nestratiť v záplave vecí ako na výstave; to bolo zadaním tohto projektu. Rozlíšenie produktov bolo dôležitým... Čítaj ďalej

  • 193
  • 1
Mercado fast food

Cieľom projektu bolo vytvoriť vysokokvalitný dizajn, ktorý bude zároveň nenútený a pohodlný. Výsledný návrh je založený na koncepte pokračovania ulice v interiéri. V tejto reštaurácii funguje zákaznícka zóna ako mnohovrstvové lákadlo pre chodcov. Poďte na jedlo! Prvky ako tabuľa s receptami... Čítaj ďalej

  • 205
Denné svetlo v interiéri vďaka svetlovodom

Užívatelia hodnotia denné svetlo ako najväčší benefit domu pre zdravé bývanie. Zároveň je zásadnou požiadavkou pri kúpe nehnuteľnosti. VELUX pomáha privádzať denné svetlo aj na miesta, kde to doposiaľ nebolo možné. Najnovším prírastkom v produktovom portfóliu je svetlovod Novej Generácie... Čítaj ďalej

  • 327

Ďalšie bleskovky