LLibreria del Born

LLibreria del Born

Sieť katalánskych kníhkupectiev Bestiari SCCL takto zariadila svoju novú predajňu v kultúrnom centre Born, ktoré sa nachádza v starej industriálnej budove so železnou konštrukciou v trendy štvrti Barcelony. Kultúrne centrum je vybudované okolo archeologického náleziska, ktoré sa našli pri rekonštrukcii starého trhoviska. Centrum pozostáva z dvoch výstavných miestností, jednej multifunkčnej sály, baru a tohto zaujímavého kníhkupectva.

Zadaním pre architekta bolo navrhnúť nábytok, zázemie a osvetlenie kníhkupectva, ktoré, keďže obchod tu bude len dočasne, by malo byť čo najlacnejšie. Návrhár sa inšpiroval bývalým trhoviskom, retro obrázkami robotníkov nesúcich debny, vyobrazeniami kôp krabíc a podobne. Vytvorený bol teda interiér založený na drevených debničkách, ktoré tvoria celý zariadenie predajne. Aj keď v minulosti sa v nich uskladňovala zelenina či ryby, dnes slúžia ako odkladací aj výstavný priestor pre knihy. Ako tvrdí architekt, tento duch distribuovania v krabiciach bol natoľko inšpiratívny, že sa ho rozhodol využiť naplno.

Okrem toho sa dá priestor nazvať minimalistickým, dominuje drevo a spomínané debničky. Tie boli vyrobené priemyselne, znížili sa tak celkové náklady. Väčšina zariadenia je mobilná a jeho pozícia sa tá meniť podľa potreby. Architekt v tomto prípade spolupracoval aj s grafickým štúdiom Roseta y Ohiana. A oplatilo sa.

Autor: Jorge Pérez Vale Realizácie: 2013 Fotografie: Adrià Goula

  •  
Komentáre k článku
0
Pridať komentár
LLibreria del Born LLibreria del Born LLibreria del Born LLibreria del Born LLibreria del Born LLibreria del Born
Dom S3NS

Dom pre jednu rodinu sa nachádza vo Wroclawe, v jeho okolí sa nachádzajú najmä rodinné domy s rovnou strechou zo šesťdesiatych rokov. Navrhnutý dom má tri poschodia, vrátane podpivničenia a garáže. Obývacia izba je orientovaná na západ a má úctyhodnú výšku 4 metre. Je spojená s kuchyňou a... Čítaj ďalej

  • 217
Kuchynské štúdio

Vytvoriť nový koncept kuchynského štúdia založený na provokácii pocitov a zážitkov zákazníkov. Prezentovať výrobky spolu s kontextom vytvoreným v priestoroch showroomu. A pritom sa nestratiť v záplave vecí ako na výstave; to bolo zadaním tohto projektu. Rozlíšenie produktov bolo dôležitým... Čítaj ďalej

  • 193
  • 1
Mercado fast food

Cieľom projektu bolo vytvoriť vysokokvalitný dizajn, ktorý bude zároveň nenútený a pohodlný. Výsledný návrh je založený na koncepte pokračovania ulice v interiéri. V tejto reštaurácii funguje zákaznícka zóna ako mnohovrstvové lákadlo pre chodcov. Poďte na jedlo! Prvky ako tabuľa s receptami... Čítaj ďalej

  • 206
Denné svetlo v interiéri vďaka svetlovodom

Užívatelia hodnotia denné svetlo ako najväčší benefit domu pre zdravé bývanie. Zároveň je zásadnou požiadavkou pri kúpe nehnuteľnosti. VELUX pomáha privádzať denné svetlo aj na miesta, kde to doposiaľ nebolo možné. Najnovším prírastkom v produktovom portfóliu je svetlovod Novej Generácie... Čítaj ďalej

  • 327

Ďalšie bleskovky