Dom v Hiyoshi

Dom v Hiyoshi

Japonský minimalizmus a zmysel pre jednoduchosť sa odzrkadlil v projekte rodinného domu na juh od mestského parku v Yokohama city, kde mladý ateliér EANA, Enjoy And Architecture, v skutočnosti ukázal svoju hru s architektúrou. Rodinný dom je prispôsobený podmienkam mladého zosobášeného páru, ich životný štýl a rovnako aj ekonomická stránka mali za následok jednoduchosť návrhu. V okolí sa nachádza veľa zelených plôch, čo ponúka výhľad prakticky každým smerom. Trojposchodová štruktúra organizuje priestory manipuláciou výšok podláh, reagujúc tak na potreby v budúcnosti. Spálňa, budúca detská izba, sklad a kúpelňa sú umiestnené na prvom poschodí; schody z nalešteného betónu vedú priamo do hlavného sociálneho priestoru - kuchyňa s jedálňou, obývacia izba, pričom cez celú výšku, okolo 4m, vedie okno severne s výhľadom na blízky park. Nepostrádateľným prvkom je strešná terasa nad kuchyňou, ktorá zabezpečuje prítomnosť otvorenej oblohy a predovšetkým južné osvetlenie interiéru. Poskytuje majiteľom domu súkromie v plnej miere. Kompaktná hmota bielej farby si tak vizuálne aj typologicky zachováva svoju čistotu a prostotu.

fotografie: archdaily.com

  •  
Komentáre k článku
0
Pridať komentár
Dom v Hiyoshi Dom v Hiyoshi Dom v Hiyoshi Dom v Hiyoshi Dom v Hiyoshi Dom v Hiyoshi Dom v Hiyoshi Dom v Hiyoshi Dom v Hiyoshi Dom v Hiyoshi Dom v Hiyoshi Dom v Hiyoshi Dom v Hiyoshi Dom v Hiyoshi Dom v Hiyoshi Dom v Hiyoshi Dom v Hiyoshi Dom v Hiyoshi
Dom S3NS

Dom pre jednu rodinu sa nachádza vo Wroclawe, v jeho okolí sa nachádzajú najmä rodinné domy s rovnou strechou zo šesťdesiatych rokov. Navrhnutý dom má tri poschodia, vrátane podpivničenia a garáže. Obývacia izba je orientovaná na západ a má úctyhodnú výšku 4 metre. Je spojená s kuchyňou a... Čítaj ďalej

  • 218
Kuchynské štúdio

Vytvoriť nový koncept kuchynského štúdia založený na provokácii pocitov a zážitkov zákazníkov. Prezentovať výrobky spolu s kontextom vytvoreným v priestoroch showroomu. A pritom sa nestratiť v záplave vecí ako na výstave; to bolo zadaním tohto projektu. Rozlíšenie produktov bolo dôležitým... Čítaj ďalej

  • 193
  • 1
Mercado fast food

Cieľom projektu bolo vytvoriť vysokokvalitný dizajn, ktorý bude zároveň nenútený a pohodlný. Výsledný návrh je založený na koncepte pokračovania ulice v interiéri. V tejto reštaurácii funguje zákaznícka zóna ako mnohovrstvové lákadlo pre chodcov. Poďte na jedlo! Prvky ako tabuľa s receptami... Čítaj ďalej

  • 206
Denné svetlo v interiéri vďaka svetlovodom

Užívatelia hodnotia denné svetlo ako najväčší benefit domu pre zdravé bývanie. Zároveň je zásadnou požiadavkou pri kúpe nehnuteľnosti. VELUX pomáha privádzať denné svetlo aj na miesta, kde to doposiaľ nebolo možné. Najnovším prírastkom v produktovom portfóliu je svetlovod Novej Generácie... Čítaj ďalej

  • 329

Ďalšie bleskovky