Dvojgeneračný dom N

Dvojgeneračný dom N

Na vyvýšenom mieste v blízkosti centra Tokia, v Japonsku postavili architekti z firmy Takato Tamagami Architectural Design dvojgeneračný rodinný dom. Pozemok má 15 x 30 metrov a jeho orientácia je sever-juh, preto sa autori rozhodli vytvoriť pôdorys v tvare písmena U otočeného smerom na západ čím získali dostatok priameho slnečného svetla zo všetkých smerov. Budova v sebe skrýva v podstate dva samostatné domy pomenované aj dom A a dom B, ktoré sú od seba celkom rozdielne. Tvarovo vzniklo na západnej strane vnútorné nádvorie, ktoré opticky prepája oba samostatné byty. V prízemí od ulice sa vchádza na parkovisko, kde je aj vstup do garáže, ale aj dva samostatné vstupy do bytov. Do domu A sa vchádza cez dlhý tunel ústiaci vo vzdušnej a presvetlenej schodiskovej hale. Na poschodí sa nachádza veľký obývací priestor s rozlohou až 100 metrov štvorcových. Perličkou tejto časti je samostatná miestnosť so svetlou výškou 4 metre a keďže je zvukotesná stáva sa ideálnym miestom pre premietanie filmov, či nerušené počúvanie hudby. Dom B je o poschodie nižší.

foto: contemporist.com

  •  
Komentáre k článku
0
Pridať komentár
Dvojgeneračný dom N Dvojgeneračný dom N Dvojgeneračný dom N Dvojgeneračný dom N Dvojgeneračný dom N Dvojgeneračný dom N Dvojgeneračný dom N Dvojgeneračný dom N Dvojgeneračný dom N Dvojgeneračný dom N Dvojgeneračný dom N Dvojgeneračný dom N Dvojgeneračný dom N Dvojgeneračný dom N Dvojgeneračný dom N
Dom S3NS

Dom pre jednu rodinu sa nachádza vo Wroclawe, v jeho okolí sa nachádzajú najmä rodinné domy s rovnou strechou zo šesťdesiatych rokov. Navrhnutý dom má tri poschodia, vrátane podpivničenia a garáže. Obývacia izba je orientovaná na západ a má úctyhodnú výšku 4 metre. Je spojená s kuchyňou a... Čítaj ďalej

  • 218
Kuchynské štúdio

Vytvoriť nový koncept kuchynského štúdia založený na provokácii pocitov a zážitkov zákazníkov. Prezentovať výrobky spolu s kontextom vytvoreným v priestoroch showroomu. A pritom sa nestratiť v záplave vecí ako na výstave; to bolo zadaním tohto projektu. Rozlíšenie produktov bolo dôležitým... Čítaj ďalej

  • 193
  • 1
Mercado fast food

Cieľom projektu bolo vytvoriť vysokokvalitný dizajn, ktorý bude zároveň nenútený a pohodlný. Výsledný návrh je založený na koncepte pokračovania ulice v interiéri. V tejto reštaurácii funguje zákaznícka zóna ako mnohovrstvové lákadlo pre chodcov. Poďte na jedlo! Prvky ako tabuľa s receptami... Čítaj ďalej

  • 206
Denné svetlo v interiéri vďaka svetlovodom

Užívatelia hodnotia denné svetlo ako najväčší benefit domu pre zdravé bývanie. Zároveň je zásadnou požiadavkou pri kúpe nehnuteľnosti. VELUX pomáha privádzať denné svetlo aj na miesta, kde to doposiaľ nebolo možné. Najnovším prírastkom v produktovom portfóliu je svetlovod Novej Generácie... Čítaj ďalej

  • 329

Ďalšie bleskovky