Pasívne domy Salongen 35

Pasívne domy Salongen 35

V apríli v roku 2009 architekt Kjellgren Kaminsky spolu so stavbármi z firmy Höllviksnäs Förvaltnings AB vyhrali súťaž na výstavbu pasívnych domov. Súťaž bola usporiadaná mestom Malmö, Švédsko, ktoré poskytlo poslednú voľnú parcelu v bytovej výstavnej oblasti Bo01 v západnom prístave s výhľadom na mrakodrap Turning Torso od španielskeho architekta Santiaga Calatravy. Navrhované domy sú vybavené solárnymi panelmi, externými žalúziami, trávnikmi, zelenými stenami a strechami a sú postavené z ekologických materiálov. Aby mal každý dom svoj vlastný charakter, boli použité odlišné obkladacie materiály ako sú omietka, cementovláknité dosky či drevo. Na strechu bol použitý aluzink. V interiéri  boli uplatnené najmä recyklované materiály, ktoré výrazne znižovali náklady na stavbu a zároveň vytvárali príjemnú patinu už od začiatku fungovania objektu.

foto: www.kjellgrenkaminsky.se

  •  
Komentáre k článku
0
Pridať komentár
Pasívne domy Salongen 35 Pasívne domy Salongen 35 Pasívne domy Salongen 35 Pasívne domy Salongen 35 Pasívne domy Salongen 35 Pasívne domy Salongen 35 Pasívne domy Salongen 35 Pasívne domy Salongen 35 Pasívne domy Salongen 35 Pasívne domy Salongen 35 Pasívne domy Salongen 35 Pasívne domy Salongen 35 Pasívne domy Salongen 35 Pasívne domy Salongen 35 Pasívne domy Salongen 35 Pasívne domy Salongen 35 Pasívne domy Salongen 35 Pasívne domy Salongen 35 Pasívne domy Salongen 35 Pasívne domy Salongen 35
Dom S3NS

Dom pre jednu rodinu sa nachádza vo Wroclawe, v jeho okolí sa nachádzajú najmä rodinné domy s rovnou strechou zo šesťdesiatych rokov. Navrhnutý dom má tri poschodia, vrátane podpivničenia a garáže. Obývacia izba je orientovaná na západ a má úctyhodnú výšku 4 metre. Je spojená s kuchyňou a... Čítaj ďalej

  • 216
Kuchynské štúdio

Vytvoriť nový koncept kuchynského štúdia založený na provokácii pocitov a zážitkov zákazníkov. Prezentovať výrobky spolu s kontextom vytvoreným v priestoroch showroomu. A pritom sa nestratiť v záplave vecí ako na výstave; to bolo zadaním tohto projektu. Rozlíšenie produktov bolo dôležitým... Čítaj ďalej

  • 193
  • 1
Mercado fast food

Cieľom projektu bolo vytvoriť vysokokvalitný dizajn, ktorý bude zároveň nenútený a pohodlný. Výsledný návrh je založený na koncepte pokračovania ulice v interiéri. V tejto reštaurácii funguje zákaznícka zóna ako mnohovrstvové lákadlo pre chodcov. Poďte na jedlo! Prvky ako tabuľa s receptami... Čítaj ďalej

  • 205
Denné svetlo v interiéri vďaka svetlovodom

Užívatelia hodnotia denné svetlo ako najväčší benefit domu pre zdravé bývanie. Zároveň je zásadnou požiadavkou pri kúpe nehnuteľnosti. VELUX pomáha privádzať denné svetlo aj na miesta, kde to doposiaľ nebolo možné. Najnovším prírastkom v produktovom portfóliu je svetlovod Novej Generácie... Čítaj ďalej

  • 327

Ďalšie bleskovky