Čarovný vrch

Čarovný vrch

Čarovný vrch je dielom umeleckej dvojice  Heike Mutter a Ulrich Genth, ktorý tak reagujú na regionálne pomery. Obrovská skulptúra sa nachádza v nemeckom Duisburgu na umelo navŕšenej planine do výšky 21 metrov. Návštevník tak môže stúpnuť do výšky viac ako 45 metrov nad úroveň krajiny a vychutnať si pôsobivý výhľad na meandrujúci Rýn. Dynamický pohyb a vlniaca sa konštrukcia sa stáva súčasťou scenérie. Z diaľky blyštiaca sa štruktúra vytvára dojem rýchlosti a extrémneho zrýchlenia,  zblízka sa mení na nekonečné schodište , ktoré sa nekontrolovateľne zakrúca. Hoci si návštevník môže túto cestu prejsť, jeho pohyb je zastavený slučkou, ktorá symbolizuje fyzické bariéry.

Tiger a korytnačka sú odkazom na rýchlosť a následné uviaznutie v situácií zmien a riešení problémov. Zvlnený súbor schodov symbolizuje miestnu krajinu a človeka vedie ako na horskej dráhe. S výrazom uzavretosti vzbudzuje nepríjemný pocit bezmocnosti. Návštevník sa opatrne štverá rôzne strmými trasami obrovskej konštrukcie, ktorá sa detailne až ironicky zahráva s protikladnosťou pohyblivosti a statickosti. Ľudia sa tu obchádzajú na ramene širokom 1 meter. Osvetlenie led-trubicami je integrované do zábradlia a ožiaruje lietajúce schody a sprístupňuje tak konštrukciu aj v noci.

foto: pulson.ru

  •  
Komentáre k článku
0
Pridať komentár
Čarovný vrch Čarovný vrch Čarovný vrch Čarovný vrch Čarovný vrch Čarovný vrch Čarovný vrch Čarovný vrch Čarovný vrch
Dom S3NS

Dom pre jednu rodinu sa nachádza vo Wroclawe, v jeho okolí sa nachádzajú najmä rodinné domy s rovnou strechou zo šesťdesiatych rokov. Navrhnutý dom má tri poschodia, vrátane podpivničenia a garáže. Obývacia izba je orientovaná na západ a má úctyhodnú výšku 4 metre. Je spojená s kuchyňou a... Čítaj ďalej

  • 217
Kuchynské štúdio

Vytvoriť nový koncept kuchynského štúdia založený na provokácii pocitov a zážitkov zákazníkov. Prezentovať výrobky spolu s kontextom vytvoreným v priestoroch showroomu. A pritom sa nestratiť v záplave vecí ako na výstave; to bolo zadaním tohto projektu. Rozlíšenie produktov bolo dôležitým... Čítaj ďalej

  • 193
  • 1
Mercado fast food

Cieľom projektu bolo vytvoriť vysokokvalitný dizajn, ktorý bude zároveň nenútený a pohodlný. Výsledný návrh je založený na koncepte pokračovania ulice v interiéri. V tejto reštaurácii funguje zákaznícka zóna ako mnohovrstvové lákadlo pre chodcov. Poďte na jedlo! Prvky ako tabuľa s receptami... Čítaj ďalej

  • 206
Denné svetlo v interiéri vďaka svetlovodom

Užívatelia hodnotia denné svetlo ako najväčší benefit domu pre zdravé bývanie. Zároveň je zásadnou požiadavkou pri kúpe nehnuteľnosti. VELUX pomáha privádzať denné svetlo aj na miesta, kde to doposiaľ nebolo možné. Najnovším prírastkom v produktovom portfóliu je svetlovod Novej Generácie... Čítaj ďalej

  • 328

Ďalšie bleskovky