Červená je sexy!

Červená je sexy!

Pohľadu žiadneho okoloidúceho sa asi nevyhne táto jasne červená budova psychiatrického centra v španielskom meste Zaragoza. Návrh architekta José Javiera Gallarda zo štúdia ///g.bang/// predstavuje nové mládežnícke zariadenie spojené s pôvodným neuro-psychiatrickým centrom Nuestra Señora del Carmen prostredníctvom podzemného tunelu. Svojimi rôzne šikmými strechami naznačuje, koľko duševnej aktivity sa odohráva v každej izbe. Strechy s najväčším sklonom sú situované nad spoločenským priestorom, plytké štíty zastrešujú izby pacientov a častiam pre zamestnancov zodpovedajú ploché strechy. Panely z červeného pozinkovaného plechu, ktoré pokrývajú celú fasádu, sú prerušené jedine bezrámovými oknami.

Pôvodné predstavy o prísnom uzatvorení zariadení pre duševné zdravie pred okolitým svetom v tomto prípade nahrádzajú otváracie steny. Jednoduchý obdĺžnikový pôdorys ukrýva vznešenú myšlienku. Nemocnica, po latinsky „hospitare“ znamená „prijať ako hosťa“. Vyzdvihujúc dôležitosť skupinovej práce a spolupatričnosti s ľuďmi, ktorí trpia duševnými poruchami, sa snaží o čo najväčšiu integráciu pacientov do spoločnosti. Červená farba toto zariadenie schválne zviditeľňuje a pokúša sa odbúrať predsudky, zdôrazňuje sociálnu prácu a, podľa slov autora, robí stavbu „viac sexy“!

foto: archivenue.com

  •  
Komentáre k článku
0
Pridať komentár
Červená je sexy! Červená je sexy! Červená je sexy! Červená je sexy! Červená je sexy! Červená je sexy! Červená je sexy! Červená je sexy! Červená je sexy!
Dom S3NS

Dom pre jednu rodinu sa nachádza vo Wroclawe, v jeho okolí sa nachádzajú najmä rodinné domy s rovnou strechou zo šesťdesiatych rokov. Navrhnutý dom má tri poschodia, vrátane podpivničenia a garáže. Obývacia izba je orientovaná na západ a má úctyhodnú výšku 4 metre. Je spojená s kuchyňou a... Čítaj ďalej

  • 215
Kuchynské štúdio

Vytvoriť nový koncept kuchynského štúdia založený na provokácii pocitov a zážitkov zákazníkov. Prezentovať výrobky spolu s kontextom vytvoreným v priestoroch showroomu. A pritom sa nestratiť v záplave vecí ako na výstave; to bolo zadaním tohto projektu. Rozlíšenie produktov bolo dôležitým... Čítaj ďalej

  • 190
  • 1
Mercado fast food

Cieľom projektu bolo vytvoriť vysokokvalitný dizajn, ktorý bude zároveň nenútený a pohodlný. Výsledný návrh je založený na koncepte pokračovania ulice v interiéri. V tejto reštaurácii funguje zákaznícka zóna ako mnohovrstvové lákadlo pre chodcov. Poďte na jedlo! Prvky ako tabuľa s receptami... Čítaj ďalej

  • 205
Denné svetlo v interiéri vďaka svetlovodom

Užívatelia hodnotia denné svetlo ako najväčší benefit domu pre zdravé bývanie. Zároveň je zásadnou požiadavkou pri kúpe nehnuteľnosti. VELUX pomáha privádzať denné svetlo aj na miesta, kde to doposiaľ nebolo možné. Najnovším prírastkom v produktovom portfóliu je svetlovod Novej Generácie... Čítaj ďalej

  • 326

Ďalšie bleskovky